Föräldraföreningen vid Daghemmet Sparven grundades hösten 2019 och riktar sig till vårdnadshavare till barn samt personal vid daghemmet Sparven i Helsingfors och andra som är intresserade av föreningens verksamhet.

Föreningens syfte är att främja fostringsgemenskap, interaktion och samarbete mellan barnens föräldrar och daghemmet, stödja hemmet och daghemmet i syfte att skapa en hälsosam och trygg uppväxtmiljö för barnen och främja barnens välmående.

Vem kan bli medlem?

Alla som är vårdnadshavare till barn på daghemmet Sparven, personal i daghemmet och andra som är intresserade av föreningens verksamhet kan bil medlemmar i föräldraföreningen.

Varför ska just DU bli medlem?

Kom med och förbättra samarbetet mellan föräldrar och daghemmet och ge ditt barns daghemsvardag en guldkant! Som medlem kan du påverka verksamheten och har också rätt att delta i och rösta på föreningsmöten samt ställa upp i val till styrelse och funktionärsposter.

Vad kostar medlemskapet?

Beslut om medlemsavgift fattas årligen på årsmötet. För verksamhetsåret 2023-2024 är medlemsavgiften 0 euro.

Hur blir du medlem?

Det är enkelt – skicka en fritt formulerad ansökan per e-post till föreningens sekreterare. Uppge i ansökan ditt namn, vilket/vilka barn du har på daghemmet eller om du vill ansöka om medlemskap för att du är personal vid daghemmet eller har intresse för föreningens verksamhet. Uppge även din e-postadress. Styrelsen behandlar medlemsansökningar i samband med sina styrelsemöten.

Varmt välkommen med!